Kraanschip Triton

Triton is in 2020 verbouwd als hybride kraanschip. Dit houdt in dat de voortstuwing, boegschroef, kraan en hulpmotoren elektrisch worden aangedreven. De energie wordt opgewekt door een generator, die voldoet aan de nieuwste Euro VI emissie eisen. Hiermee hebben we een stikstof reductie van 80/90% ten opzichte van de reguliere motoren.  Een reserve generator is aanwezig conform de eisen van de scheepvaart Inspectie. Tevens kunnen de generatoren op blauwe diesel (of vergelijkbaar) draaien om zo een grote CO2 reductie te genereren. Ook reduceren we het geluidsniveau door de elektrische aandrijving van de kraan.

De kraan is op rails gemonteerd, heeft hierdoor een groter werkbereik en is het mogelijk om over de kop van het schip te werken. De kraan is uitgerust met een CT 3D baggercomputer.

De kraan is op rails gemonteerd, heeft hierdoor een groter werkbereik en is het mogelijk om over de kop van het schip te werken. De kraan is uitgerust met een CT 3D baggercomputer.

Algemene gegevens

Europanummer: 02304856
Meetbrief                                : HN 15095

Grootste lengte                       : 49,50 meter
Grootste breedte                    :   6,50 meter
Doorvaarthoogte                   :   5,10 meter
Minimale diepgang                :   1,35 meter
Maximale diepgang               :   1,95 meter
Maximale beuninhoud           :   300 m3
Tonnage                                 :   250 ton               
Spudpalen                              :   aanwezig

 

Kraan

Positie kraan   : rails
Type kraan      : elektrische Sennebogen 835
Vermogen       : 132 kW elektromotor
Gieklengte      : 18,50 meter
GPS                 : CT 3D Baggercomputer

Hoofdgenerator: 440 KVA
Reservegenerator: 275 KVA

 

Hier vindt u het informatieblad van de Triton.